GAMES SYMPHONY 2024 - MVM DOME
Pokémon, Super Mario World, Skyward, Warcraft, Donkey Kong, Zelda, Halo, Dragon Age, Outlander, Kingdom Hearts, Assassin és még sorolhatnánk azokat a karaktereket és játékokat mitöbb zenéket, amiket az Y és a Z generáció már jól ismer, hiszen ezen nőttek fel.
A videojáték-zene, „magyarul” Game Music a zeneirodalom leginkább alábecsült műfaja. Talán azért, mert sokunk fülébe beleégett a kezdeti videojátékok kissé idétlen, monoton csipogása, melyet a hangeffektusok meglehetősen természetellenes, sokszor idegtépő, de rendkívül széles skálája kísért. Mára azonban a csippanástól messzire jutott e műfaj, egészen a szimfonikus szvitig. Bár Japánban évtizedek óta rendkívül népszerű ez a koncerttéma, Magyarország koncerttermeibe eddig azonban nem tette be a lábát ez a zenei világ. Mostanáig…!
A Budafoki Dohnányi Zenekar látványos Game Music Show-ján a legnépszerűbb, ikonikus videójátékok zenéivel, tánccal és lenyűgöző látványvilággal várja a gamereket és az izgalmas szimfonikus zenére nyitott közönséget.
A látványos koncertshow-n a legnépszerűbb, mára már kultikussá vált korai videójátékzenék mellett a mai, ikonikus játékok zenéi is felcsendülnek, pazar, az eredeti videójátékok hangulatát idéző látvánnyal, táncprodukcióval.
A Gamer Symphony videójáték-zene koncert 2024. június 9-én Budapesten az MVM Domeban.
A Budafoki Dohnányi Zenekar koncertjén a retró videójátékoktól a mai gamerek kedvenc játékainak zenéi elevenednek meg.
Közreműködik:
Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla)
Vezényel: Guido Mancusi
Sokszor hasonlítjuk a videojátékokat a filmekhez, azonban van közöttük egy jelentős különbség: a filmben a néző nem képes befolyásolni az eseményeket, a történet lineáris, a film zenéje pedig mindig az adott képhez rögzül. Azaz akárhányszor nézünk meg egy filmet, a 34. percben mindig ugyanazt a történést látjuk és ugyanazt a zenét halljuk. A videojátékban más a helyzet: a játékos maga irányítja a történést, így aktív résztvevője a folyamatoknak. Pl. ha két ember ugyanazt a játékot játssza, vagy ugyanaz az ember többször lejátszik egy játékot, akkor bizonyos, hogy 3 óra múlva egészen máshol tart: más a történés és más zene szól. Éppen ezért a videojáték zenéje flexibilis és dinamikus kell, hogy legyen. Másik jelentős különbség, hogy amíg egy film hossza meghatározott, addig egy mai videojáték akár 8-10 órát is eltarthat, és ehhez változatos zenére van szükség. Videojáték esetén ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy egy-egy szituáció bizonytalan ideig tarthat: elképzelhető, hogy egy játékos 2 perc alatt megnyer egy csatát, de lehet, hogy a jelenet akár 8-10 percig is elhúzódik. A zenének alkalmasnak kell lennie arra, hogy ezt az időt kitöltse.
A Game Music tehát nem más, mint zene egy bizonyos szituációhoz, mely bizonytalan időben következik be és bizonytalan ideig tart, majd egy bizonytalan időpontban egy bizonytalan helyzetbe vált át. A Game Music ezért nem történetet mesél el, hanem hangulatot teremt, szituációkhoz és karakterekhez alkalmazkodik.
Jegyárak és jegyvásárlás itt!